رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس حجم ترافیک صبحگاهی نسبت به روز‌های عادی ۳۰ درصد افزایش یافت.

سرهنگ ابراهیم فارسی گفت: ترافیک صبحگاهی همدان در صورت رعایت چند مولفه از سوی والدین دانش آموزان و سایر رانندگان در چند روز پیش رو قابل رفع است.

او گفت: والدین دانش آموزان باید هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف سرویس مدرسه فرزندشان اقدام کنند تا میزان تردد خودرو‌ها در مسیر‌های مقابل مدارس کاهش یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: والدین از توقف دوبله و سوبله مقابل درب مدرسه خودداری کنند چرا که این اقدام نه تنها موجب ایجاد گره ترافیک شده بلکه به نوعی یاد دادن قانون گریزی به فرزندان است.

سرهنگ فارسی گفت: والدین هنگام رسیدن به مدرسه محل تحصیل فرزندان، ابتدا خودرو را در فضای خالی و مناسب حاشیه خیابان چه بسا دورتر از مدرسه پارک کرده سپس کودک را پیاده و به مدرسه هدایت کنند.

او گفت: سایر رانندگان در ساعت هفت تا هشت صبح و ۱۲ تا ۱۳ از دیگر مسیر‌های جایگزین برای تردد از منزل تا محل کار و بالعکس استفاده کنند تا بار اضافه‌ای به ترافیک صبح و ظهرگاهی تحمیل نکنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: ماموران پلیس راهور صبح امروز در معابر و خیابان‌هایی که احتمال ترافیک وجود داشت مستقر شده و با ارشاد و در برخی مواقع اعمال قانون رانندگان متخلف از بروز گره‌های ترافیکی جلوگیری کردند.

سرهنگ فارسی گفت: برای مقطعی در میدان بیمه و بعثت شهر همدان شاهد گره ترافیک و پس زدن ترافیک به سایر خیابان‌ها بودیم که به سرعت نسبت به روان سازی تردد اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.